Auto MAX - пошук запчастин за номером

top

Автомобільні гальмівні системи. Причини несправностей та їх усунення

У жодному разі не варто відкладати діагностику чи ремонт, якщо гальмівна система автомобіля почала функціонувати неадекватно. На дії водія гальма мають демонструвати блискавичну реакцію. Але несправність у самій гальмівній системі, це далеко не єдина причина їхньої неефективної роботи, побічних факторів може бути безліч.

- Система гальмування

При утворенні в системі повітряних пробок педаль гальма перестане реагувати на натискання і спрацьовує лише після кількох качків. Повітря до системи потрапляє через зношені манжетні ущільнення головного чи робочого циліндрів. Можливо, це наслідок неякісно проведеного ремонту. Для усунення несправності систему доведеться прокачати, а всі негерметичні деталі замінити.

Якщо гальмівна рідина закипіла, педаль просто провалюватиметься в підлогу і гальмуватиме автомобіль не буде. Подібне спостерігається, якщо гальмівна рідина сумнівного виробництва або банально відпрацювала термін експлуатації. Потрібно повністю змінити ТЖ, до речі, робити це потрібно раз на три роки.

Якщо автомобіль не новий шланги гальмівної системи необхідно періодично перевіряти. Працюючи під тиском відбувається старіння гуми, вона тріскається і шланг може відірватися в невідповідний момент.

Коли натискання на педаль стало скрутним, хоча сама система функціональна, необхідно звернути увагу на стан вакуумного підсилювача. Якщо він у порядку, значить справа в шлангу, що підводить розрідження.

- Колодки та диски

Зношені гальмівні колодки. Якщо вони вироблені вщент, то при кожному гальмуванні вони «різатимуть» гальмівні диски. Якщо колодки некондиційні — можливе їхнє оплавлення, підгоряння або відшарування накладок від основи.

При монтажі нових гальмівних дисків потрібно бути обережним, щоб згодом уникнути ривків при натисканні на педаль. Це спостерігається якщо між привалочними поверхнями диска та маточини виявиться бруд. Цю несправність фахівці називають осьовим биттям диска. Небезпека його в тому, що в цьому випадку диск може збільшити перебіг педалі внаслідок надмірного розлучення колодок, через що реакція всієї системи стане уповільненою. Це стосується і барабанних механізмів — так звана «овальність».

Диск може "повісти" через попадання на його розпечену поверхню холодної дорожньої води. Заміна — ідеальне рішення, якщо немає бажання зв'язуватися з проточкою, яка завжди забезпечує очікуваний результат.

Також зниження ефективності гальмування може спостерігатися при заклиниванні колодок у скобі, що направляють супорта, поршня в гальмівному циліндрі. Повернути механізму рухливість можна самостійно, шляхом його розбирання, ретельного чищення та мастила. Щоправда, у деяких випадках допоможе лише повна заміна.

При виході з ладу будь-якого елемента АБС система дасться взнаки активувавши індикатор несправності на панелі приладів. Сама система продовжить працювати в штатному режимі, але при екстреному гальмуванні в момент спрацювання блокування коліс автомобіль може "закрутити". Тому краще негайно відвідати ремонтний сервіс.

Деякі автомобілісти нехтують користуванням гальмом стоянки, і даремно. По-перше, він може стати останнім засобом зупинити машину при екстреній відмові робочої гальмівної системи. По-друге, при зупинці автомобіля на ухилі перевантажувати фіксатор паркінгу АКПП або варіатора далеко не найкраще рішення. Навіть у автомобілях з МКПП спостерігалися випадки перескоку ланцюга ГРМ при фіксації машини на місці шляхом включення передачі, а не гальма стоянки.