Auto MAX - пошук запчастин за номером

top

Чищення та промивання форсунок своїми руками

Паливна система при працюючому двигуні забруднена твердими частинками, а також лаковими і смолистими відкладеннями. В основі цих відкладень - хімічні елементи та їх сполуки, такі як сірка, олефін та інші, що містяться у бензині. Найбільш уразливими до цих забруднень є форсунки упорскових систем. При використанні неякісного бензину ситуація посилюється.

чистимо форсунки

При забруднених форсунках знижується потужність двигуна та прийомистість, з'являються детонаційні стуки при розгоні автомобіля, робота двигуна в режимі холостого ходу стає нестійкою, утруднюється запуск двигуна (особливо за низьких температур), збільшується витрата палива , підвищується токсичність вихлопу. Всі ці ознаки можуть свідчити про інші несправності двигуна, це можна визначити за допомогою діагностики автомобіля.

Якщо діагностика показала, що причиною несправностей є засмічені форсунки, їх відновлення необхідно зробити промивання. Промивання форсунок може проводитися без демонтажу або при знятті з двигуна. Промивання без демонтажу менш трудомістке, але здійснення контролю за якістю промивання є непрямим. При демонтажі форсунок операція сприймається як ремонтна. При цьому часто проводять заміну ущільнень форсунок та паливної рампи, а також заміну ущільнень впускного тракту двигуна . Це досить дорога та трудомістка процедура, яка компенсується якісною діагностикою.

Промивання форсунок без демонтажу.
Чищення форсунок здійснюється різними способами, які мають переваги та недоліки. Найбільш простим способом є додавання до паливного баку миючої присадки. Такі препарати випускають майже всі виробники автохімії. Флакону присадки об'ємом від 200 до 500 мл вистачає на 40 – 80 літрів бензину. Промивання в такий спосіб піддаються всі компоненти паливної системи, включаючи бензобак, бензопроводи, паливний насос, регулятор тиску, паливну рампу та форсунки. При цьому слід враховувати, що цей спосіб є ризикованим через те, що відкладення та бруд, відмиті з бензобака, бензофільтра та бензопроводу, можуть ще більше забруднити клапан регулятора тиску та форсунки. Тому промивання форсунок та паливної системи присадками доцільне як профілактика при відносно чистих деталях бензомагістралі.

Ще одним способом промивання та чищення форсунок без демонтажу є миття з використанням одноконтурних та двоконтурних установок подачі миючого сольвенту. Миття виконується при запуску двигуна і роботі його в різних режимах на мильному сольвенті. Використання спеціальних установок для промивання форсунок є ефективним способом, результат оцінюється як позитивний у 60-90% випадках. При промиванні сольвентами можуть вийти з ладу свічки запалення, тому промивання слід поєднати зі зміною свічок.

Промивання форсунок зі зняттям із двигуна.
Демонтовану форсунку промивають за допомогою високоефективних миючих складів, які пропускаються через форсунку або ультразвуковій ванні. Перший метод проводиться на спеціальних установках, що імітують роботу форсунки із заміною бензину на сольвент, що чистить. Другий метод очищення в миючому сольвенті при впливі ультразвукових коливань або в ультразвуковій ванні є затребуваним. Цей спосіб відрізняється найбільшою стабільністю та можливістю застосування менш токсичних сольвентів. Єдиний недолік цього способу – його вартість, він із найдорожчих.

Контроль за станом форсунок, демонтованих з двигуна, здійснюється на стенді, що є частиною установки. Слід пам'ятати, що при демонтажі форсунок решта бензомагістралі залишається не зачепленою, і якщо вона забруднена, то незабаром форсунки знову засмічуються. Щоб уникнути цього рекомендується одночасно проводити промивання бензопроводів, бензобака та паливної рейки.

При використанні бензину хорошої європейської якості необхідність промивання форсунок не виникає, проте, виробники автомобілів рекомендують заміну цих деталей після 120-140 тис. км пробігу. При використанні вітчизняного палива чищення форсунок може знадобитися після 15-30 тис. км, сервісні станції рекомендують робити це через 20-40 тис. км. пробігу.