Auto MAX - пошук запчастин за номером

top

ЧОМУ НЕ МОЖНА ВІДРАЗУ ГЛУШИТИ ДВИГУН ІЗ ТУРБОНАДДУВОМ У СПЕКУ? ТА Й НЕ ТІЛЬКИ В СПЕКУ... І НЕ ЛИШЕ З ТУРБІНОЮ...

Чи думав кожен водій про те, що заподіяти шкоду силовому агрегату транспортного засобу можна буквально однією дією? Приїхали, припустимо, ви кудись, і відразу заглушили мотор, адже треба швидше вирушати у важливих справах. Але поворот ключа запалення в положення "викл" може стати катастрофою під капотом.

Почнемо з того, навіщо потрібен турботаймер на автомобілі з турбованим двигуном, адже не просто він там присутній! Ця проста опція забезпечує примусову роботу двигуна та вентилятора радіатора системи охолодження протягом декількох хвилин після вимкнення запалення. Цього часу вистачає, щоб циркулююча олія в режимі неодружених оборотів двигуна охолодила і турбіну, і сам двигун в цілому.

Ми розуміємо, чому не можна глушити двигун з турбонаддувом відразу після зупинки, але насправді і простий атмосферний двигун чекає аналогічний ефект. Згодні, що температура нагріву колосальна турбіни, і після зупинки двигуна вона перегріється і деформується без охолодження маслом. Мастило, що залишилося на турбінних поверхнях, може перетворитися від температури на щось гудроноподібне.

Дуже справедливо не глушити мотор у сильну спеку відразу після поїздки по заміській трасі на максимально дозволеній швидкості, коли з мотора вичавлювали чи не кінські сили. Що більше енергії виробляє силовий агрегат, то більше він гріється. Припустимо, що ми зупинилися купити води в придорожньому магазині, тут же зупинили ДВС, висмикнули ключ, закрили машини і пішли за покупкою.

Пояснимо, чому не можна глушити двигун відразу після поїздки в спеку, а краще взагалі за будь-якої погоди:

1. Перестає працювати насос охолоджуючої рідини, вона не циркулює.

2. Не качає і масляний насос, а масло теж грає роль охолоджувача.

3. І, нарешті, перестає обертатись вентилятор радіатора.

А мотор у нас нагрітий настільки, що сам себе точно не охолодить. Тим більше, що під капотом стоїть спека, як у лазні. Коли не працює помпа системи охолодження, перестає охолоджуватися блок циліндрів і гарячий антифриз піднімається до ГБЦ, де катастрофічно повільно остигає, оскільки на вулиці жарко, а під капотом майже духовка. Через війну перегрів ГБЦ і верхню частину самого блоку циліндрів дуже можливі.

Можливо, деформація ГБЦ з першого разу не відбудеться, але якщо таке трапиться, то тосол йде в масло, а масло йде в тосол, і капітальний ремонт двигуна на СТО стане логічним результатом такого обміну речовин. На щастя, багато сучасних автомобілів захищені від такого розвитку подій. Електроніка вирішує, чи треба прогнати ОЖ системою і включити вентилятор системи охолодження для скидання температури.

Тобто, ви відключили запалення, але помпа і вентилятор не зупиняються, поки температура двигуна загрожує перегріванням. Якщо ви не впевнені у наявності подібної системи на вашому авто. Нехай мотор попрацює на неодружених оборотах кілька хвилин, а потім глушіть його, коли він охолоне. Щасливої ​​дороги!