Auto MAX - пошук запчастин за номером

top

Підготовка автомобіля до зими

Зима! Селянин тріумфує, а водій хапається за голову! Хай живе їзда в екстремальних умовах, доброго ранку холодні пуски та зледенілі шибки, віват, слизькі дороги та збільшений гальмівний шлях! Однак у зимовій їзді є і свої плюси: за вікном буран, мороз, а Ви у теплій іномарці розсікаєте дороги Курська. Перехід на зимові умови експлуатації потребує певної підготовки, і саме про неї ми поговоримо в цій статті. Навіщо заїхати на автосервіс, які автозапчастини перевірити, а які краще змінити, що з автоаксесуарів придбати обов'язково, а що краще мати про запас.


     Зима і автомобіль , перше, що спадає на думку – це зміна літньої гуми на зимову . У Фінляндії, наприклад, всі машини повинні бути перевзуті до 1 грудня обов'язково, починати їздити на шипованій гумі можна з 1 листопада. У Латвії автомобіль має бути обладнаний зимовою гумою з 1 грудня до 1 березня, але ці рамки законодавці планують розширити з жовтня до квітня. В Естонії використовувати покришки із шипами категорично заборонено: можна встановлювати лише зимову гуму маркування M+S протягом трьох зимових місяців. У Норвегії закон робить послаблення іноземцям, їм можна приїжджати в країну на автомобілі з будь-якою гумою, а ось місцеві взимку суворо повинні встановлювати відповідну гуму. У Швейцарії все ще цікавіше – закону, як такого немає, але у разі зимової ДТП з вини водія на автомобілі з літніми покришками йому обов'язково випишуть додатковий штраф.

авто та зимаТакож швейцарці обмежують швидкість їзди на шипованій гумі: у населеному пункті – це не вище 50 км/год, за містом – не вище 80 км/год. У Росії таких строгих обмежень поки що немає, тому кожен змінює шини у зручний для нього час. Більшість вже після того, як вдарять морози, деякі орієнтуючись на прогноз погоди.
 

      Вирішивши не змінювати гуму у зв'язку з тим, що нею написано «всесезонна» , пам'ятайте, що дана класифікація застосовна для районів США, де мінімальна температура взимку -10С. Як поведеться така гума при більшому морозі? Непередбачено - на сильному морозі гума таких шин задубіває і втрачає зчеплення з дорогою. Були навіть такі випадки, що на такій гумі автомобіль не міг рушити з місця, не те, що загальмувати.

     Якщо у Вас в гаражі зберігаються зимові шини, то наступну інформацію можете опустити, якщо ж Вам доведеться придбати гуму на зиму, тоді обов'язково прочитайте.
Найголовніше у шині – це матеріал, з якого її виготовляють. А це два види каучуків – штучний та натуральний. Перший добре переносить високі температури, але втрачає властивості вже при -10С, другий витримує мінусові температури, але не спеку. Тому каучуки змішують та отримують шину, здатну працювати у певному температурному діапазоні. За логікою виходить, що найкращою зимовою гумою буде та, яка містить велику кількість натурального каучуку, однак і коштуватиме така шина буде дуже пристойно. Однак Ви ж не збираєтеся подорожувати при -60С, тому просто зверніть увагу на температурний режим, при якому можна використовувати шину, якщо ваші зими більш суворі - шукайте іншу.

     Також багато хто звертає увагу на рисунок протектора. І це правильно. Від будови шашок та доріжок залежать властивості шини. За зчеплення зі слизькою поверхнею відповідають розрізні шашечки: їх ламелі під час руху розкладаються зубчасто, що збільшує площу поверхні зчеплення. Курсова стійкість - важливий показник - забезпечується поздовжніми доріжками між рядами шашечок, і чим більше, тим краще. За рахунок розрідженого малюнка досягається самоочищення. Малюнок протектора також буває спрямованим і ненаправленим, для зими вибирайте направлений, то він краще тримає траєкторію.

     Якщо Ви щасливчик з двома комплектами коліс (літнім та зимовим), то перед зимівлею обов'язково промийте диски (до речі, є «очисник колісних дисків», який поверне практично первозданну чистоту та блиск дискам), а також трохи спустіть шини, щоб під час зберігання вони не деформувалися, не розтягувалися. Фахівці навіть говорять про допустимість зберігання коліс один на одному, якщо тиск у них не перевищує 1 кгс/см2.

 

авто та зимаУ будь-якому сезоні, за будь-яких умов - гальмівна система відіграє найважливішу роль!

Тому при підготовці автомобіля до зими обов'язково перевірте стан гальмівної системи! Має бути непрості гальмування на льоду, снігу, в сніговій каші. Гальмівні колодки передні зазвичай змінюють раз на рік, задні раз на два роки. Особливу увагу приділіть гумовим елементам, тому що на морозі гума має властивість старіти і ставати крихкою. Також згадайте, коли Ви востаннє змінювали гальмівну рідину?
 

Перед початком зимового сезону фахівці радять поміняти олію .

Навіть якщо Ви його недавно змінювали. Але цю пораду ми віднесли б до тих, хто віддає перевагу агресивній їзді, а також тим, хто влітку здійснив тривалу подорож на автомобілі. Не забувайте про сезонність олії, якщо влітку Ви їздили на літньому, олію міняти обов'язково. Температурний діапазон, при якому можна використовувати масло , вказаний на каністрі. Сезонність масла визначається за маркуванням SAE, наприклад, 5W40. Для визначення нижньої межі потрібно від 35 відняти цифру, що стоїть до W, тобто 35-5=30, це масло можна сміливо використовувати аж 30-градусних морозів на вулиці, масло збереже всі свої властивості. Взимку для надійного холодного пуску краще надати перевагу маслам з індексами 5 або 0 (якщо це дозволяє конструкція двигуна).
 

     Оскільки моторне масло, як і всі хімічні речовини, за низьких температур має властивість збільшувати щільність, а, отже, в'язкість. При цьому опір прокручування колінвалу суттєво зростає, а обороти при пуску падають. У зв'язку з тим, що в'язкість збільшується, масло з запізненням потрапляє до деталей, що труться, а це значно збільшує знос деталей двигуна при пуску. Висновок – віддайте перевагу маслам із запасом за температурою. Замінивши масло, обов'язково перевірте рівні всіх технологічних рідин, що треба долити, поміняйте.

 

авто та зима     До речі, взимку паливний бак рекомендується підтримувати у повному стані. Робити це необхідно для того, щоб у баку накопичувалося менше води. У напівпорожньому баку із голими стінками при перепаді температур відкладається конденсат. Вода потрапляє у паливо, також посилюється процес корродування самого бака. Також чим вище рівень палива, тим простіше насосу його підняти, а значить, підкачування палива насосом буде більш ефективним та оперативним.

 

    

Також необхідно перевірити акумуляторну батарею.
Електроліт перевіряється на рівень та щільність. Рівень електроліту має бути в нормі, довели до норми – зарядіть акумулятор. Пам'ятайте, що при мінусових температурах ємність батареї падає, не допускайте розряду нижче 75%. Справна АКБ – одна із складових надійного холодного пуску.
 

 

 Обов'язково зверніть увагу на стан системи охолодження . Навіть мінімальний збій в одній із складових системи - знизиться рівень охолоджуючої рідини, з'являться тріщини в патрубках, ослабнуть ремені, потече радіатор або загубиться кришка від нього - і двигун ризикує. Обов'язково перевірте патрубки та ремені. Патрубки, що йдуть від радіатора, подають охолодну рідину, а поліклінові ремені забезпечують безперебійну роботу вентилятора двигуна. Зверніть увагу, є думка, що після 60000 км ризик розриву ременя значно збільшується.

 До речі, про охолодну рідину! Не полінуйтеся - і іноді перевіряйте її рівень. Якщо Ви перевіряєте рідину при холодному двигуні, її рівень повинен бути вищим за позначку "мінімум" на бачку. Якщо при гарячому, її рівень повинен бути трохи нижчим або на рівні позначки "максимум" на бачку. У стандартних умовах охолодну рідину повністю змінюють 1 раз на два роки, вважається, що за цей проміжок вона втрачає свої властивості, а ось доливають у міру необхідності. Використовуйте антифриз – жодної води! Замерзла рідина може розірвати деталі двигуна!

Перевіряємо електрику.
Особлива увага до системи запалення.
 

Контактна система:

• чистота контактів, якщо потрібно – зачищаємо;

• правильність встановлення зазору в контактній групі та кута випередження запалення;

• стан розподільника (бігунка), відцентрового регулятора, вугілля та контактів на кришці, а також цілісність самої кришки.

 

Для всіх систем:

• стан високовольтних дротів (відсутність тріщин та інших пошкоджень, надійність кріплення наконечників);

• стан свічок. Перевірити та за необхідності відкоригувати зазор.

Міняти щітки склоочисників до зими чи ні, залежить від їхнього стану.
 Якщо двірники авто та зимазалишають сліди, розлучення, захоплюють не всю поверхню, погано справляються зі своїм завданням – міняйте. Має бути сезон з рясними опадами, двірники повинні працювати добре. Деякі говорять про те, що можна поміняти тільки гумку, проте двірники - це не настільки дорогі запчастини, а змінюючи гумку можна зіткнутися з цілим рядом питань. Тут спроба економії може вийти боком – у вигляді втраченого Вашого часу та не цілком якісної установки.
 До речі, взимку деякі автовласники в снігопад, при перепаді температур піднімають двірники, робити цього не рекомендується, так як пружинка при тривалому розкритому стані починає розтягуватися, і вже не може забезпечити ідеального прилягання. Краще підставте під двірники невеликі заготовки, які не допустять повного прилягання щітки до скла, але не зашкодять пружині.

 

     Про таку потрібну і необхідну в зимовий період річ, як незамерзайкабільшість згадує лише після того, як ударять перші морозці. І тоді незамерзайка змітається з полиць за принципом, хто не встиг, той запізнився. Тому краще заздалегідь, спокійно, без поспіху, звертаючи увагу на температурну межу рідини, її придбати. Якось у мене стала незамерзайка, на щастя, в ємності. Абсурд - ні, просто це був дуже полегшений варіант рідини, яка була розрахована лише до -5С, але від радості, що вона дісталася мені, на градуси не дивився. При -20С (стандартній зимовій погоді у Курську) ця рідина практично повністю затверділа. Тепер обов'язково шукаю цифру -25С чи -30С. Оскільки такий омивач замерзнув потрібні арктичні морози. Справа в тому, що на ємності пишуть температуру, за якої омивайка з рідини починає перетворюватися на кашку.

 

незамерзаюча рідина     При виборі незамерзайки будьте уважні, купуйте тільки у того продавця, якому Ви довіряєте, або винятково перевірений товар, оскільки фальсифікатори ллють у низькоякісну незамерзайку метанол замість ізопропілового спирту. А менатол, як різновид отрути, може викликати головний біль, запаморочення, різь в очах та й загалом їм шкідливо дихати. Хоча, якщо чесно, то і ізопропіловий спирт має не дуже приємний запах, тут на допомогу сумлінним виробникам приходять різні аромати. До речі, виробники, що поважають себе, також додають до зимового омивача поверхнево-активні речовини. ПАВи покращують миючі властивості рідини. Їх наявність легко перевірити – струсіть ємність із незамерзайкою, якщо ПАР є, то на поверхні утворюється піна.  

Автоаксесуари та автохімія.
Сезонні товари краще купити заздалегідь. Майте з собою про всяк випадок засіб для розморожування замку. А краще попередити можливе застигання замка. Для цього, поки тепло, за допомогою шприца залийте в личинку замка і у верхню частину зазору кілька крапель чистої моторної, а краще трансмісійної олії, потім відразу вставте ключ і покрутіть личинку, щоб масло розійшлося. Якщо згадати весну 2013 у Курську, то не зайвим буде заздалегідь купити лопату, скребок, щітку та розморожувач для скла.
 

     Деякі з перерахованих операцій під силу будь-якому автоводієві, але все ж таки не варто забувати про те, що сьогоднішні автомобілі, особливо іномарки - це дуже технічно-складний пристрій, і працювати з ним по-старому не можна. Тому іноді краще довірити свою машину професіоналам. У цьому плані чудово підійдуть авторизовані автосервіси. На такій СТО Вашій іномарці не просто поміняють масло, але перевірять усі системи та рівні рідини, проведуть повну діагностику, усунуть необхідне. До речі, дуже добре, коли станція технічного обслуговування об'єднана зі складом магазину автозапчастин. Це означає, що завжди будуть не тільки стандартні розхідники (свічки, фільтри, колодки), але і багато інших запчастин. І Вам не доведеться їздити через все місто в пошуках необхідної деталі! А це економія вашого часу.

 

Вдало відкатати зиму та найприємніших Вам зимових автовражень!