Auto MAX - пошук запчастин за номером

top

Як зменшити витрату палива автомобіля - поради

Грошей багато не буває, як і бензину в автомобільному баку! Будь-який автолюбитель завжди буде щасливий, якщо витрата бензину на його улюбленому автомобілі стане меншою. Але яка ціна у цього питання? За все добре доводиться платити, і низька витрата палива не є винятком.

Давайте поговоримо про засоби економії бензину, про те, чим варто чи не варто жертвувати заради цієї економії.

Основи засад.
Найактуальніша бензинова тема зазвичай викликає у співрозмовників непідробний інтерес. Але варто намалювати криві питомих витрат і навести багатоповерхову розрахункову формулу, що містить 13 (!) величин, як погляд слухачів каламутніє. Один позіхне, але промовчить, другий попросить не морочити йому голову і пояснити на пальцях. Він має рацію на сто відсотків. І хоча без фізики з математикою часом важко сформулювати думку, якщо це вдалося її легко зрозуміти!

заправляємо автомобіль бензином

Зменшити витрати пального можна лише на справному автомобілі. Це основа, із неї треба починати. Компресія в циліндрах двигуна повинна бути в нормі, системи живлення та запалення налагоджені, підшипники ходової частини легко обертатися, а фрикційні накладки гальмівних колодок під час руху автомобіля не шкрябати вхолосту по дисках та барабанах.

Для економії палива в картер двигуна і коробки передач із рекомендованого заводом переліку краще заливати ту олію, що рідше (у межах розумного, звичайно!). Особлива увага до сходження-розвалу. Коротше кажучи, утримуйте автомобіль у справному стані. Навіть якщо ви представник меншості та на витрату палива не звертаєте уваги – все одно не пошкодуєте.

Для економії краще безкамерні покришки радіальної конструкції. Тиск у всіх чотирьох колесах має бути не нижчим від рекомендованого заводом. Перевіряйте його частіше. Манометр точніше візуального огляду та постукування. Корисний крок - підвищення тиску в шинах в діапазоні від рекомендованого до максимально допустимого (зазначено на боковині будь-якої покришки). Ця дія неминуче позначиться на керованості та плавності ходу автомобіля. Не залазячи в технічні нетрі, запропонуємо розумний компроміс. Якщо норма 2 кгс/см2, то качаємо до 2,3-2,5 кгс/см2. Далі не варто.

Не вантажте генератор!
На обслуговування кондиціонера, електросклопідйомників, фар, вентилятора обігрівача, обігріву скла або сидінь, аудіоцентру, додаткового обладнання типу холодильників та автокавоварок потрібно багато енергії. Як наслідок – підвищена витрата бензину. Тому користуйтеся тим, що справді необхідно. Магнітол, що звучить на повну потужність, і включений кондиціонер помітно збільшують споживання палива.

Аеродинаміка.
Докорінно змінити аеродинаміку машини ми не в змозі. Але рідше їздити з відкритими вікнами, не ставити на дах багажник і не тягати незграбний причіп все ж таки можемо. Не варто запихати під пружини та амортизатори проставки для підвищення кліренсу. За сумнівну всюдихідність заплатіть підвищеною витратою палива. І це, повірте, не гірше із лих від застосування проставок!

Тюнінгові аеродинамічні нашліпки влучно прозвані " обважуванням ". Витрати великі, ефект, як правило, нульовий чи навіть негативний. Спроектувати, виготовити та правильно встановити спойлер вміють одиниці. Можливо, краще не експериментувати? Прокладки під карбюратор, турбінки, «чудесні» модифікатори тертя в найкращому разі марні. Їхня мета — розорити борців за економію не миттям, то катанням.

Електроніка
А ось маршрутні комп'ютери заслуговують на увагу. Багато іномарків ними вже обладнано, а на вітчизняні автомобілі їх можна встановити. Від комп'ютера водій отримує повну інформацію про поточну та середню витрату палива. З його допомогою знизити апетит машини на 0,5 л на 100 км легко.

Якщо електроніка не по кишені — допоможе економетр, який за розрідженням у впускному колекторі дозволяє судити про витрати. Такі прилади вмонтовані в низьких панелях передньопривідних ВАЗів, але продаються і окремо.

Власникам дорогих іномарок не варто забувати про круїз-контроль. Він підтримує задану швидкість, користуючись оптимальним алгоритмом керування. Розумна електроніка маніпулює газом точніше ніж нога водія, а значить, менше палива відлетить у вихлопну трубу.

Маршрут має значення
Виявіть обережність при виборі маршруту та часу подорожі. Загальна стратегія така: що менше різниця між піковими та середньою швидкостями, то краще. Запорука успіху – рівномірність руху. Наведемо приклади. Ви добре знаєте місцевість, в якій мешкаєте, та обстановку на дорогах. Якщо збираєтеся поїхати за місто, вибирайте час, коли траса не завантажена.

Не плануйте покупок у дорозі, краще запасіться всім необхідним заздалегідь. Постарайтеся також домовитися з вашим штурманом про мінімум зупинок - потяг прекрасної половини людства гальмувати водія у кожного кіоску загальновідома. Підете на поводу у своєї дружини - швидше спустошіть бак.

Враховуйте фізіологію людини.
Перед далекою дорогою не пийте багато води, не забудьте і про пасажирів. Це не жарт. Подорож може перетворитися на справжнє пекло: від куща до куща за принципом "дівчата - праворуч, хлопчики - ліворуч", а звідти відразу на заправку.

Жителям великих міст, що проводять вихідні на дачі, найгірше доводиться у п'ятницю ввечері на виїзді з мегаполісу та в неділю ввечері на в'їзді до нього. У цій нервовій товсті найдосконаліша техніка споживає бензин відрами.

Що робити? Єдиного рецепту немає! Одні відпрошуються з роботи раніше, інші відкладають поїздку на пізню ніч, треті повертаються з дачі у понеділок зранку. Загалом, якщо обставини дають змогу, постарайтеся не потрапляти в години пік.

Сутолока міських вулиць важко піддається прогнозуванню. Тут найоптимальніший маршрут підбирається експериментальним шляхом. Причому довгий шлях може виявитися швидшим і економічнішим за короткий. У будь-якому випадку дорогу до роботи і назад слід вивчити до найдрібніших подробиць. Представляти її завантаження залежно від дня тижня, знати режим роботи світлофорів і т. д. В ідеалі ж непогано мати кілька власних, добре освоєних шаблонних схем переміщення по місту від краю до краю. І зводити до них будь-які непередбачувані поїздки повністю або частково. Слухайте радіо, дивіться телевізор, читайте газети. Свята, демонстрації, зустрічі делегацій, поїздки уряду, відкриття магазинів, режим оптових ринків. За цими повідомленнями досвідчений водій обчислить, які дороги і коли будуть перекриті, де можливі пробки,

Правила економії
Автомобіль бензину, що стоїть, не споживає. Економія повна - втрати на випаровування палива до уваги не беремо. Але оскільки машина куплена, щоб їздити, ненажерливого звіра доведеться годувати. А його апетит безпосередньо залежить від вашого стилю їзди. Відкинемо нудні розрахунки та запропонуємо три нескладні правила.

Правило перше: не заливайте двигун бензином. Простіше кажучи, обережно користуйтеся акселератором. Якщо для підтримки швидкості достатньо притиснути педаль газу на чверть ходу, нема чого вдавлювати її на третину. Пам'ятаючи про це, спробуйте попрацювати правою ногою з меншою, ніж звичайно, амплітудою і ви зрозумієте, що досі педалювали надто активно.

Правило друге: що менше ходів роблять поршні на одиницю відстані, пройденого автомобілем, то менше бензину потрапить у камери згоряння. Йдеться про користь якнайшвидшого переходу на вищі передачі. Ідеальний варіант - п'ята передача плюс безумовне виконання першої умови. Слідство — про високі обороти та швидкість, а також про жвавий розгін доведеться забути.

Правило третє: автомобіль, що рухається, накопичив кінетичну енергію, а її вигідніше підтримувати, ніж набирати заново. Так, все вірно, рідше гальмуйте, тоді не доведеться палити бензин на розгоні. Вимальовується нудне безупинне пиляння на п'ятій передачі зі швидкістю 70-75 км/год. У житті теоретично правильний режим нездійсненний. Мало того – небезпечний. Уявіть собі, що ви їдете без скидання ходу в поворотах, залізничними коліями, звуженням проїжджої частини. Обганяєте, не прискорюючись, причому небезпечний маневр займає дуже багато часу. Жах бере!

Є й інші шляхи досягнення рекордних показників. Наприклад, рух «пилкою». Тобто безперервний розгін-накат, спуск під гірку з вимкненим двигуном з наступним пуском мотора на передачі, їзда внатяг і т. д. Для екоралі підходить для повсякденного застосування — навряд чи. Знову небезпечно, до того ж підвищений знос ряду вузлів автомобіля зводить нанівець економію. Не кажучи про виснажливе навантаження на водія.

Що лишається? Розумний компроміс. Намагайтеся не випадати з потоку, щоб не створювати перешкод собі та оточуючим. Однак дорожню ситуацію прораховуйте на багато ходів уперед. Це дозволить скоротити кількість розгонів, гальмування і їхати більш менш рівномірно. Обгін не затягуйте - життя дорожче. Але відмовтеся від гоночних амбіцій – відсутність різких прискорень та високих швидкостей сприятливо позначиться на вмісті бака. На складках місцевості вміло використовуйте накат (тільки нейтраль, не глушіть мотор). Вільно котячись із гірки, автомобіль набере хід. Потім перед підйомом увімкніть вищу передачу і, плавно натискаючи газ, вперед - до вершини.

От і все. А де ж обіцяні жертвопринесення? Будь ласка! Точна, розважлива робота педаллю газу втомлює ногу. Часті міркування про маршрут та прогнозування дорожньої обстановки перевантажують голову. Відмова від високих швидкостей та різких стартів душить самолюбство. Чи варто напружувати себе, коханого – вирішуйте самі.