Auto MAX - пошук запчастин за номером

top

Якщо зламався у дорозі

Поломка у дорозі – завжди неприємна ситуація. Якщо під час їзди ви починаєте відчувати, що автомобіль поводиться незвичайно, краще відразу включити аварійку і зробити все для того, щоб не стати серед дороги. Спробуйте дотягнути до узбіччя. Якщо вам не вдалося це зробити, спочатку приберіть з дороги машину, і не важливо де ви: у місті або на трасі. Попросіть допомоги у своїх пасажирів або спробуйте проїхати на стартері, якщо він працює. Після того як ви з'їдете з дороги, поставте знак аварійної зупинки.

Після цього можна розпочати з'ясування причин поломки. Якщо виникли проблеми з двигуном, постарайтеся згадати, які звуки ви чули перед поломкою: скрегіт або стукіт, а, може, просто оберти двигуна впали. Це допоможе вам швидше з'ясувати, у чому справа. Якщо ви розумієте, що самі не зможете відремонтувати авто, у вас один вихід - буксир. Але в разі деяких несправностей буксир заборонено, може допомогти тільки евакуатор. Я рекомендував би мати при собі номер телефону таких служб.

Зменшити можливість чергової поломки може регулярне техобслуговування. Просто так в автомобілі деталі виходять з ладу досить рідко. Але за деяких несправностей продовжувати рух можливо.

Проблеми із переохолодженням двигуна.

Якщо в автомобілі тече тосол, то влітку можна залити воду і доїхати до найближчого сервісу. Якщо зламався термостат, відкрийте вікна та увімкніть «пічку» на повну потужність, це допоможе уникнути перегріву під час руху. Якщо грубка теж зламалася, пересувайтеся поступово. Наприклад, проїхали два кілометри – устаньте. Зачекайте якийсь час, потім продовжіть рух.

Проблеми з електрикою

Якщо у вас зламався ремінь генератора (ви дізнаєтеся про це, коли загориться відповідний значок), відразу вимкніть усі прилади: вентилятор, кондиціонер, магнітолу тощо. Це допоможе вам проїхати ще досить довго.

Якщо згорів якийсь важливий запобіжник, а запасного немає, змініть його на аналогічний з іншого приладу.

Якщо перестали працювати сигнали повороту, швидко згадуйте, як подавати знаки руками і направляйте свій шлях до електрика. Якщо лампа стоп-сигналу перегоріла, замініть її будь-якою іншою, наприклад, із сигналу заднього ходу.

Проблеми з коробкою.

Якщо зламалося зчеплення – продовжуємо без нього шлях. Для цього заводимо машину на першій передачі. Перемикання передач здійснюється у два етапи: вимкнути першу, та перейти на другу. Щоб передача легко вимикалася, потрібно скинути газ. Перед тим, як увімкнути передачу, потрібно натиснути та відпустити педаль газу. Тоді передача увімкнеться плавно і без скрипу. Якщо ви не вийшло, спробуйте ще раз ці маніпуляції. Якщо ви їдете містом, друга передача буде оптимальною. І тут найбільш універсальна друга передача.

Насамкінець скажу, що можливість зробити ремонт самому значно зросте, якщо під рукою будуть всі необхідні інструменти.

Заміна колеса

Якщо ви знаєте, що недалеко від вас знаходиться шиномонтаж, а колесо спускає потроху і є насос, підкачайте його і потроху рухайтеся туди. Там усе зроблять за вас.

Але. Як правило, це неможливо. Тому я пропоную діяти за таким алгоритмом. По-перше, робити заміну необхідно на такому місці, де ваша машина не заважатиме ні вам, ні учасникам дорожнього руху. Нічого страшного не станеться, якщо ви від'їдете кілька метрів на спущеному колесі. Як і для паркування, для заміни підійде будь-яке місце. Головне, щоб вона була без ухилу.

Не забудьте поставити автомобіль на ручник або задню або передню передачу.

Для подальшої роботи вам необхідне наступне:

Запасне колесо
Домкрат
Балонний ключ
Під час процедури будьте дуже обережні та уважні.

Запасне колесо підкочуйте до замінного та покладіть таким чином, щоб його було зручно поставити.

Добре, якщо у вас є підставка під домкрат, особливо якщо ви стоїте на узбіччі, а не на жорсткому асфальті. Якщо її немає, використовуйте дошку або інший підручний матеріал.          

Колесо потрібно закріпити по діагоналі з чимось, що замінюється, з обох боків (тобто, якщо міняєте праве переднє, підтискайте ліве заднє). Для цього підкладайте під нього інструмент (молоток, пасатижі) або підручні засоби з обох боків (камені, дошки та ін.).

Послабте всі гвинти, які закріплюють колесо. Якщо потрібно, станьте ногою на балонний ключ. Особисто я в таких випадках користуюся шматком труби як важіль.

Підніміть колесо домкратом. Коли воно трохи відірветься від землі, почніть відвертати болти. Зніміть колесо. Трапляється так, що колесо «прикипає», і не вдається зняти його одразу. Це відбувається досить рідко, у такому разі потрібно попинати його в кілька точок шини з різних боків. Після цього встановлюйте запаску. Спочатку закручуйте руками, а потім ключем усі болти, але не надто сильно.

Остаточно затягувати болти потрібно тоді, коли приберете домкрат. Причому, робіть це хрест-навхрест. Якщо у вас під рукою насос із нанометром, перевіряйте тиск і при необхідності підкачуйте. Я рекомендую відразу їхати у бік шиномонтажу, щоб відремонтувати зіпсоване колесо.

І ще кілька слів про запаски. Вважають, що в зимову пору року «літню запаску» застосовувати не можна. Але особисто маю одне колесо і для зимових, і для літніх шин. Звичайно, для екстремальних гальмувань і поворотів різниця є, але я вважаю, що при здоровому глузді вона дозволить доїхати до шиномонтажу будь-якої пори року. Це ж можна сказати і про запас типу «докатки». Коли ви її встановите, рухайтеся зі швидкістю максимум 80 км/год і якнайшвидше відремонтуйте зіпсоване колесо.

Якщо акумулятор розрядився.

Якщо акумулятор у вашій машині не може забезпечити запуск двигуна (при його розрядці або сильний мороз), існує два методи запуску машини. Перший - так зване "прикурювання", другий - "буксирування".

Прикурювання.

Вам буде необхідний другий автомобіль, який повинен бути безпосередньо близько від вашого (так, щоб кабелі могли дістати). Щоб уникнути небажаних замикань, перевірте, що автомобілі не торкаються один до одного. На обох автомобілях вимкніть запалення та приєднайте два кабелі. Спочатку приєднайте один кабель до позитивної клеми (зі знаком +) незарядженого акумулятора, другий його кінець – до позитивної клеми акумуляторної батареї другої машини. Потім приєднайте один кабель до негативної (-) клеми зарядженого акумулятора, а другий його кінець краще приєднати до кузова автомобіля або блоку циліндрів до точки, яка найбільш віддалена від акумулятора.

1 "+" розряджений акумулятор
2 "+" заряджений акумулятор
3 "-" акумулятор "донорського" автомобіля
4 блок циліндрів машини з розрядженим акумулятором

Уважно стежте за тим, щоб кабелі не потрапляли під лопаті вентилятора або інші деталі, що рухаються, під капотом машини.

Після цього заведіть той автомобіль, від якого прикурюєтеся, і спробуйте завести своє авто з розрядженим акумулятором. У цей час потрібно піддавати газу на «зарядженому» автомобілі, щоб енергії, яка передається вашій машині, було достатньо передачі. Після того, як двигун автомобіля запуститься, від'єднайте кабелі в тому ж порядку, в якому ви їх приєднали.

Цей спосіб є досить простим, якщо у вас є кабелі необхідної довжини, але практика показує, що він не завжди може допомогти. Я вважаю, що найкращий спосіб завести автомобіль із розрядженим акумулятором – це буксирування.

Буксирування автомобіля.

Хоча інструкція до автомобіля говорить про те, що цей спосіб заборонено, він може застосовуватися до будь-якого автомобіля з ручною коробкою. Для того щоб успішно здійснити запуск двигуна, потрібно спочатку виконати попередню роботу: прикріпити до машини трос і виїхати на дорогу, туди, де будете запускати. Найкраще, якщо це буде ділянка без ухилу з малоінтенсивним рухом. У дворах запускати автомобіль вкрай небажано: вам доведеться їхати зі швидкістю як мінімум 30-40 км/год. Не слід також забувати, що у сильний мороз (при температурі нижче 35 градусів), запускаючи авто у такий спосіб, можна пошкодити двигун.

Водій того автомобіля, який буксируватиметься, включає запалювання, вичавлює зчеплення і включає другу або третю передачу. Автомобілі розганяються до 30-40 км/год, водій плавно відпускає зчеплення. Зазвичай для того, щоб запустити автомобіль, вистачає однієї секунди, після цього передача вимикається і водій моргає фарами або сигналить, щоб водій за кермом автомобіля зрозумів, що все вийшло.