Auto MAX - пошук запчастин за номером

top

Змішуваність автомасел: чи можна змішувати моторні олії і якщо можна, то як?

Випадки на дорозі бувають різні, і іноді виникає потреба долити моторне масло прямо тут і зараз, а в найближчому магазині того, що зараз залито в моторі немає. Тому постає питання - а чи можна змішувати моторні масла і, головне, як це зробити з мінімальними ризиками для двигуна.

Давайте розумітися.

Будь-який автомобіль сходить з конвеєра вже із залитим маслом. Саме це автомасло прописане в сервісній книжці та рекомендується для подальшої заміни. Але при цьому цілком допускається використання інших олій за вказаними характеристиками. І коли Ви заливаєте олію не те, що було залито на конвеєрі, а інше рекомендоване – вже відбувається змішування. Але оскільки при заміні старої олії залишається зовсім небагато, то й змішування виходить незначним. Але воно вже відбувається – пам'ятайте, що навіть при повній заміні олії близько 10% старої олії залишається. Тому виробники рекомендують вибирати олії однакової в'язкості та характеристик.

Які бувають моторні олії, ми уважно розглянули у статті «Моторна олія. Види та класифікація за SAE, API, ILSAC, ACEA».  Якщо коротко, то масла для двигунів автомобілів бувають:
мінеральними. Їх отримують із нафти шляхом селективної очистки. Це недорогі та універсальні мастильні матеріали;
напівсинтетичними. Виробляються за допомогою поєднання мінеральних та синтетичних масел. Відрізняються універсальністю та порівняно високими захисними властивостями, причому досить доступні;
гідрокрекінговими. За складом вони близькі до напівсинтетичних, проте основа, отримана методом глибокого очищення, забезпечує їм велику в'язкість та температурну стійкість;
синтетичними. Базова частина, отримана методом хімічного синтезу, дозволяє мастильним матеріалам зберігати стабільні показники в'язкості та плинності, а також забезпечує повільне старіння.
     Реакція одного виду масла на інше може бути непередбачуваною – від осаду до спінювання, невідома хімічна реакція присадок може призвести до розшарування ущільнень, появи корозії, на деталях з'явиться нагар, погіршаться змащувальні властивості тощо. У кожного виробника свій унікальний склад , який зберігається в найсуворішому секреті. Його підбирають за результатами тривалих досліджень, причому враховують як кількість присадок, а й їх співвідношення стосовно друг до друга. Найчастіше збільшення вмісту одного компонента може призвести до того, що інша речовина не працюватиме досить ефективно.

Які автомобілі не можна змішувати категорично.змішуваність моторних масел

Ніколи не можна йти на зниження якості.

До синтетики нічого, крім синтетики, заливати не можна.

До напівсинтетики заливати мінералку – заборонено.

У мінеральну олію не можна заливати синтетику.

Деякі присадки не розчиняються в мінеральній олії та можуть випасти в осад. Мінеральна мастильна рідина може бути змішана з марками, що належать до напівсинтетичної або синтетичної груп, які виробляються методом гідрокрекінгу або на основі ПАТ (поліальфаолефінів). Інші синтетичні матеріали (гліколеві, поліефірні, силіконові) не сумісні з мінеральною олією.

 

Загальні правила змішування автомобілів.
Якщо вам довелося долити масло, що не відповідає допускам автомобіля, то при першій же нагоді краще злити і замінити його на повністю однорідний, тобто. на той, що рекомендований виробником.
Заборонено заливати в двигун масло різних класів, наприклад, змішувати мастильні матеріали для легкових та вантажних автомобілів.
Якщо потрібно долити масло, то оптимальним вибором буде продукт того ж виробника з іншими показниками в'язкості, ніж продукт іншого виробника, але з тими самими характеристиками. При цьому необхідно враховувати сезон. Інакше є можливість знизити в'язкість, наприклад, зимової олії. Це може призвести до засмічення систем двигуна. Крім того, при доливі менш в'язкої олії може зрости витрата на чад, тому рівень доведеться контролювати частіше.
Не рекомендується змішувати олії у пропорції 50/50. Доливати слід трохи більше 15 % нового складу.
Якщо немає можливості знайти масло того ж виробника, при виборі необхідно орієнтуватися на допуски виробника. Вони мають співпадати в обох продуктів. Найкраще підійде масло, близьке за класом та характеристиками. Відповідно до вимог API та ACEA, продукти в рамках одного класу досить близькі за складом та властивостями, а отже, можуть змішуватися практично без негативних наслідків. Мастильні матеріали, які не підходять під ці вимоги, просто не проходять сертифікацію. При цьому не забудьте врахувати допуски виробника автомобіля і якнайшвидше злити отриману суміш.
КАТЕГОРИЧНО заборонено змішувати мінеральну та синтетичну олію. При цьому йдеться про будь-яке їхнє поєднання. При додаванні синтетики в мінеральну олію багато синтетичних присадок просто не розчинятимуться в основі, що призведе до утворення осаду. Це може призвести до серйозних пошкоджень двигуна. Розбавляти синтетичний мастильний матеріал ще більш небезпечно.
Якщо з будь-якої причини вам довелося долити в машину масло нижчої якості, рекомендується уникнути високих навантажень на двигун і не їздити на великій швидкості.
 

Які автомасла можна змішувати

     Є кілька корисних схем для змішування, які допоможуть уникнути неприємних наслідків для автомобіля:

Мінеральне та напівсинтетика. Якщо на даний момент залито мінеральну олію, можна трохи розбавити її напівсинтетикою.
Синтетика та напівсинтетика – можна змішувати в'язкості 5W-40 та 10W-40, отримана суміш буде в межах в'язкості за SAE 6W-40 – 8W-40. Найкраще, якщо у вже наявну олію заливається мастило з вищим рівнем якості. Тобто якщо в основний обсяг напівсинтетики доливається синтетика, якщо ж навпаки, ситуація створюється критична.
У синтетику доливаємо лише синтетику, не знижуємо якість олії. З різноманітності синтетичних складів вибираємо таку саму базу.
Можна керуватися такою схемою для безпечного змішування: 15W-40 (мінералка) + 15W40 (напівсинтетика) або 10W-40 (напівсинтетика). 10W-40 (напівсинтетика) + 5W-40 (синтетика). 5W-40 (синтетика) + 5W-30 (синтетика)
Як змішується напівсинтетика та синтетика? Якщо виникає необхідність такого змішування, то найкраще додавати якіснішу мастильну речовину. Наприклад, до напівсинтетики 10W 40 завжди можна долити синтетичну моторну олію 5W 40.
     Проте досвідчені експерти та автомеханіки застерігають автовласників від постійної експлуатації транспортного засобу із залитим коктейлем. Змішування мастил різних груп і виробників у межах стандартів АСЕА і АРI можливе тільки для тимчасового заповнення недостатньої кількості моторного масла в двигуні. Отримана суміш не призначена для тривалого використання під час подальшої експлуатації машини.

     Різномаслянка з різних брендів, класів якості, типу основи може призвести до непередбачуваних наслідків. Але для повноцінної оцінки необхідно проводити лабораторні дослідження, що коштує дорого, тому виробники не вкладають гроші у подібні випробування. Аматорські експерименти показують, що двигуни, не вимогливі до якості ПММ, їздять на сумішах без зниження ресурсу. А як поведеться примхливий мотор, напханий електронікою, ніхто не знає. Саме тому виробники рекомендують не змішувати автомастила. Велика різниця в пакеті присадок може бути занадто агресивною для двигуна.

     Якщо немає підходящих варіантів, то потрібно залити те, що є в розпорядженні, але потім відразу ж їхати на СТО, щоб майстер злив суміш і промив мотор. Це дозволить уникнути капремонту.